طراحی گرافیک : انواع رویکرد ها
طراحی گرافیک و یا به عبارتی دیگر Graphic design، هنر فرایند ارتباط بصری با مخاطب است. طراحی گرافیک فرایندی است که در آن با استفاده از یک یا چند تایپوگرافی (Typography), عکس و تصویر به ارتباط و حل مسئله می پردازد و از ادغام نشانه ها ، متون و تصاویر با علم، خلاقیت و سلیقه ایده و پیغامی را به شکل بصری به عموم می رساند. در ادامه مطلب سعی داریم به برخی از سوالات در مورد طراحی گرافیک پاسخگو باشیم.
مانند: چرا طراحی گرافیک ؟ مزایای طراحی گرافیکی چیست؟ انواع طراحی گرافیک کدامند؟ مراحل طراحی گرافیک شامل چه مراحلی است؟
طراحان گرافیک برای رسیدن به نتیجه ای بهتر و ترکیب بندی خوب در آثار خود از تایپو گرافی، انواع هنرهای دیداری، و تکنیک های خوب و موثر صفحه آرایی بیشترین بهره را می برند
چرا طراحی گرافیک؟
طراحی گرافیک در فضای رقابتی تجارت امروز جزء جدایی ناپذیر است. برای شروعی موفق در دنیای گسترده تجارت و ارتباط با مخاطبان و فروش بیشتر و ارائه خدمات بهتر و برای شناخته شدن و معرفی حرفه ی خود نیاز به طراحان گرافیک و خلاقیت های آنها داریم. طراحان گرافیکی می بایست برای رسیدن به هدف خود از عکس، نوشته ها و نمادها استفاده نموده و تبحر در رساندن پیام، فناوری و هنر را ترکیب نمایند. به طوری که در ذهن مانده و فراموش نشود.
مزایای گرافیک
طراحی یک تخصص است و لازمه آن تجربه و ایده پردازی خوب می باشد. در طراحی تاثیر گذار به نکات بسیاری می بایست دقت نمود از جمله رنگ بندی، چیدمان، نوع فونت و… . استفاده از طراحان با تجربه و خلاق و خوش سلیقه مزایای زیادی را به همراه دارد مانند:
افزایش فروش و سود
افزایش فروش و سود بیشتر با استفاده از خلاقیت های طراحان متخصص و معرفی و شناخت کالا و متقاعد نمودن متقاضیان مسیری هوشمندانه است.
طراحی تاثیر گذار لوگو،کارت ویزیت و عناصر تبلیغاتی محیطی، اگر درست و همراه با خلاقیت و علمی انجام گیرد می تواند ذهنیت بسیار خوب و موثری در مخاطب ایجاد کرده و در افزایش فروش و معرفی کالا بسیار موفق عمل کند.
محبوبیت و ایجاد حس اعتماد در مخاطب
اگر آرم تبلیغاتی شما از نکات زیبایی شناختی و محبوبیت خوب برخوردار باشد، بینندگان و مخاطبان شما را جذب نموده و اعتماد لازم را ایجاد می کند. در دنیای ارتباطات و بازار های دیجیتال و خرید های آنلاین ایجاد پیام های موثر و با تصویر های خلاقانه شرایط بسیار مطلوبی را برای شرکت شما بوجود می آورد و می تواند با ایجاد اعتماد مخاطبان همیشگی را برای خود داشته باشید.
رساندن پیام برند و ماندگاری در ذهن با طراحی گرافیک
طراحان گرافیک برای رساندن پیام و معرفی یک برند، با خلاقیت و تخصص خود و با طرح و خلق لوگوهای تجاری برای معرفی محصول، صفحه آرایی، طراحی و زیباسازی مجلات ،کتابها ، و طراحی وب سایت و یا هر صفحه تجاری دیگر در رسانه های اجتماعی می تواند بسیار تاثیر گذار باشند بطوری که در ذهن مخاطب ماندگار شده و نتایج خوبی را به دنبال داشته باشد.
ایجاد اتحاد بین کارکنان و کارمندان یک اداره و یا شرکت با برندی مشخص
در شرکت های بزرگ و کوچک مدیران موفق از نتایج خوب اتحاد بین کارمندان آگاهند و در ابتدای امر به دنبال لوگوی مشترک برای معرفی و ایجاد همدلی بین کارمندان خود هستند. طراحان متخصص در این راستا با دقت و خلاقیت خود و ظرافت و بهره گیری از علم روانشناسی و هنر ترکیب رنگها و طرح ها، لوگویی تاثیر گذار را طراحی می نمایند. ما با بهترین طراحان و متخصصان و با تجربه ای طولانی آماده ایم تا شما را در این امر یاری کنیم.
جلب توجه مخاطبان
در دنیای دیجیتال و ارتباطات، طراحی گرافیک در تبلیغات و محتواهای سایت، باعث جذب کاربران و بالا رفتن بازدید و دیده شدن سایت شما خواهند شد و مخاطبان شما به طور تصاعدی افزایش پیدا خواهد کرد. جلب توجه مخاطبان از طریق دیداری در دنیای گسترده امروز کاری مشکل است که یک طراح متخصص و خلاق می تواند آن را به بهترین وجه انجام دهد. با انتخاب درست طراح گرافیکی خود می توانید ایده ای که در ذهن دارید را به طرحی منحصر به فرد و زیبا تبدیل کنید.
انواع طراحی گرافیک و کاربرد آن
طراحی گرافیکی هویت بصری
هر برند نشانه ای برای برقراری ارتباط میان کسب و کار یا سازمان مربوطه با مخاطبان است. یک طراح خلاق با علم و هنر خود می تواند، برندی زیبا طراحی نموده و باعث موفقیت یک سازمان شود. در طراحی گرافیکی بصری، طراح از طریق تصویر، اشکال و رنگ ها به ترسیم درست از هویت یک برند می پردازد. طراحان حرفه ای در هویت بصری برای طراحی لوگوها، پالت های رنگی، تایپوگرافی، و لایبری های تصویر که نشان دهنده هویت یک برند هستند با صاحبان برند همکاری می کنند.
این طراحان علاوه بر طراحی کارت های ویزیت، کارت های تجاری استاندارد و لوازم تحریر و اداری به طراحی مجموعه ای از دستورالعمل های لازم برای به نمایش گذاشتن ویژگی های بصری یک برند می پردازند.
طراحی گرافیک تبلیغاتی و بازاریابی
مدیران سازمانها و شرکت ها ی تجاری که از طراحان متخصص در امر بازاریابی و تبلیغات خود کمک می گیرند در یافته اند که نقش طراحان گرافیک در موفقیت اهداف شرکت غیر قابل انکار است.
در مقوله بازاریابی شناخت مخاطبان هدفی بسیار مهم و حائز اهمیت است و شرکت موفق شرکتی است که در زمینه بازاریابی بتواند درست عمل کند و این منوط به جذب مخاطبین از طریق محتوای بصری است که بتوان افراد را بر اساس تمایلات، نیازها، و آگاهی ورضایتی که از یک محصول دارند جذب نمایند.
طراحی گرافیک، امکان تبلیغ کارآمد تر کسب و کار در بازارهای رقابتی امروز را فراهم می کند.
طراحان تبلیغاتی و بازاریابی در حوزه های گسترده ای فعالیت می کنند بطور مثال در مجلات تبلیغاتی، حوزه ماشین آلات صنعتی و یا پروژه هایی در صنعت چاپ دیجیتال.
نمونه هایی از طراحی گرافیکی بازاریابی
- کارت پستال های مناسبتی و آگهی
- کارت های ویزیت با طراحی های به روز
- تبلیغات مجلات و روزنامه
- طراحی پوستر، بنر و بیلبوردهای تبلیغاتی
- اینفوگرافیک ها( اطلاعات تصویری)
- بروشور ها (چاپی و دیجیتالی)
- بسته بندی ها
- تصاویر برنامه های تجاری
- طراحی های بازاریابی ایمیلی
- ارائه محتوای پاورپوینت
- تبلیغات بنرها و شبکه های اجتماعی
- تصاویر برای وب سایت ها وبلاگ ها، قالب اینستاگرام و …
طراحان بازاریابی و تبلیغات
رابط کاربردی (User interface) نحوه تعامل کاربر با دستگاه یا اپلیکیشن را معلوم می کند. طراحی UI فرایند طراحی رابط های کاربری است تا به سهولت مورد استفاده قرار گیرد و تجربه کاربر پسندی ایجاد کند.
کاربر با رابط کاربری مانند صفحه کلید، صفحه نمایش، و ماوس در تعامل و ارتباط قرار دارد. ولی طراحی رابط کاربردی روی تجربه بصری کاربر و طراحی عناصر گرافیکی روی صفحه مثل کلیدها، منو ها، تعامل های فرعی و موارد دیگر متمرکز می شود.
وظیفه طراحان رابط کاربردی ایجاد تعادل بین جنبه های زیبایی شناختی با قابلیت فنی ابزار است.
این طراحان در حوزه نرم افزارها و اپلیکیشن های موبایل و برنامه ها و بازی های رایانه ای تخصص دارند.
طراحی گرافیکی در حوزه نشر
هدف محتوا در نشریات برقراری بین مخاطبین می باشد و طراحان گرافیکی در حوزه نشر با ویراستار و ناشران به منظور ایجاد طرح هایی در عکاسی، گرافیک و تصویرسازی همراه هستند.
در این حوزه فعالیت ها در طراحی جلد کتاب، روزنامه ها، خبرنامه ها، مجلات، گزارش های سالیانه و طراحی کاتالوگ تعریف شده و انجام می گیرد.
طراحان گرافیک در حوزه نشر به عنوان یک فریلنسر در بخشی از شرکت های چاپ و انتشاراتی ها مشغول به فعالیت می باشند.
طراحی گرافیک بسته بندی
یکی دیگر از انواع طراحی گرافیکی طراحی در حوزه بسته بندی می باشد. اغلب محصولات و کالا ها بعد از تولید نیاز به بسته بندی جهت انبار شدن و فروش دارند که به نوبه خود از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا طراحی و بسته بندی به طور مستقیم در ارتباط با مصرف کنندگان بوده و جهت فروش و بازاریابی اهمیت بسیار بالایی دارد.
طراحان متخصص در امر بسته بندی به تمامی جوانب کار هوشمندانه نگاه کرده و با توجه به شناخت فرایند های چاپ و درک طراحی و ساخت صنعتی به تولید یک طرح مناسب برای کالا با ویژگی هایی که نشان دهنده مشخصات کالاست تولید می کنند.
طراحی موشن گرافیک
به طراحی های متحرک موشن گرافیک می گویند مانند: انیمیشن، صوت، تایپوگرافی، هنرهای تجسمی، ویدیو و سایر افکت های مورد استفاده در رسانه آنلاین. تلویزیون و فیلم را می توان در این گروه قرار داد.
نمونه هایی از طراحی موشن گرافیک
- نوشته های ابتدایی و انتهایی فیلم ها
- آگهی ها
- لوگو های متحرک
- تریلر ها
- نمایشگاهها
- ویدئو های تبلیغاتی
- ویدئوهای آموزشی
- وب سایت ها
- بازی های ویدئویی
- بنر ها
- گیف ها
طراحی گرافیک محیطی
ساخت محیطی به یاد ماندنی،جذاب و آگاهی دهنده از هنرهای طراحی گرافیکی محیطی می باشد. طراحی گرافیک محیطی به تلفیق گرافیک و معماری، طراحی داخلی،فضای باز و صنعتی می پردازد.
مانند:
- نشان ها و دیوار نوشته ها
- موزه ها
- برند سازی دفتر کار
- ناوگان حمل و نقل عمومی
- طراحی داخلی خرده فروش ها
- برند سازی استادیوم ها
- فضا های کنفرانس
و می توان گفت مسیریابی هم نوع خاصی از طراحی محیطی است که شامل نشان های راهبردی، علامت تجاری، نشانه های بصری می باشد. این علائم و نشانه ها به افراد کمک می کند که مکان های مورد نظر را آسان تر و بدون مشکل پیدا نموده و به مقصد مورد نظرشان برسند.
هنر و تصویر سازی برای طراحی گرافیکی
تصویر سازی و هنر گرافیک در بیشتر موارد هم معنای طراحی گرافیک در نظر گرفته می شود. در صورتی که تفاوت هایی در بین این دو وجود دارد.
نمونه های هنر های تجسمی و تصویرسازی برای طراحی گرافیک
- الگوهای گرافیکی برای پارچه
- موشن گرافیک ها
- تصاویر دست دوم و مصرفی
- رمان های مصور
- بازیهای ویدئویی
- وب سایت ها
- آلبوم های هنری
- تصویر سازی برای کتابها
- اینفوگرافیک ها
- نمایشگاه فنی
- هنرهای مفهومی
در صورتی که تصمیم دارید طراحی گرافیک یا انیمیشن درخواستی شما توسط مرکز طراحی ما انجام پذیرید، با ما در ارتباط باشید تا بهترین خدمات با هزینه ای مناسب و در زمانی کوتاه را برایتان انجام دهیم.