هنر دوران معاصر

مراحل طراحی کارت ویزیت خاص

طراحی کارت ویزیت خاص

مراحل طراحی کارت ویزیت خاص

طراحی کارت ویزیت خاص امروزه با کارت ویزیت های گذشته متفاوت است. برای زیباتر شدن کارت ویزیت ها و همچنین استحکام بیشتر، کارت ها را از جنس هایی همچون لمینت، پارچه و یا حتی چوب و شیشه تولید می کنند. برای آشنایی بیشتر با چگونگی طراحی و سفارش کارت های ویزیت با ما همراه باشید.

کارت ویزیت چیست؟

با توجه به پیشرفت جوامع و گسترش کسب و کارها، دنیای تبلیغات نیز بسیار گسترده و پیشرفته شده است. در دنیای تبلیغات اولین قدم چاپ و طراحی کارت ویزیت خاص است. کارت ویزیت کارتی در ابعاد کوچک است که در بردارنده اطلاعات اصلی و مهم است. شما می توانید با ارائه کارت ویزیت خود در قدم اول به بهترین نحو خود را به مشتریان معرفی نمایید. شما با ارائه کارت ویزیت علاوه بر اینکه اطلاعات خود را با مخاطب به اشتراک میگذارید می توانید به آسانی کسب و کار و شرکتتان را نیز معرفی کنید. و مسیر موفقیت های خود را کوتاهتر نمایید. برای اطلاع از چگونگی سفارش و طراحی کارت ویزیت خاص با ما همراه باشید.

طراحی کارت ویزیت خاص

 

مهم ترین نکات در طراحی کارت ویزیت خلاقانه

شاید شما نیز در روزمرگی های خود کارت ویزیت های بسیاری با طرح ها و شکل های تکراری دیده باشد و بدون هیچ توجهی آن ها را روانه سطل زباله کرده اید. برای اینکه برای کارت ویزیت شما نیز چنین اتفاقی نیفتد چند راهکار ساده و مهم در اختیارتان قرار می دهیم.

برای داشتن کارتی ویزیتی خاص و کاربردی رعایت برخی نکات واجب و ضروری است.

این نکات عبارتند از:

  • استفاده از اطلاعات مهم و اساسی بر روی کارت
  • دقت در صحت اطلاعات
  • استفاده از لوگوی شرکت بر روی کارت
  • دقت در انتخاب رنگ و هماهنگی با دیگر اجزا
  • سفارش سایز و طرح خاص برای کارت
  • ایجاد جذابیت بر روی کارت ویزیت
  • استفاده از QR code انحصاری بر روی کارت برای ارتباط راحت تر با شما
  • دقت در انتخاب فونت
  • دقت در انتخاب جنس کارت ویزیت

برای داشتن تمامی موراد بالا می توانید از متخصص در این زمینه کمک بگیرید تا بهترین نتیجه را برای شما داشته باشد.

 

طراحی کارت ویزیت خاص

اطلاعات با اهمیت بر روی کارت ویزیت کدام است؟

یکی از مهم ترین موارد برای طراحی کارت ویزیت خاص، استفاده از اطلاعات کامل و صحیح بود. شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که این اطلاعات در برگیرنده چه عنوان هایی هستند. برای آسان تر شدن سفارش کارت ویزیت شما مهمترین عناوین را بیان می کنیم.

  1. نام شرکت یا نام شخص
  2. لوگو شرکتی یا معرفی از خود یا کسب کار شما
  3. شغل یا حیطه کاریتان
  4. اطلاعات تماس که شامل: آدرس، تلفن، آدرس ایمیل یا شبکه های اجتماعی است
  5. قرار دادن آدرس دقیق وب سایت برای دسترسی بهتر مشتری به محصولات یا خدمات شما
  6. استفاده از شعار تبلیغاتی و یا شعار اصلی شرکت برای جذب بیشتر و بهتر مشتری

با قرار دادن صحیح این موارد بر روی کارت ویزیت خود می توانید انتظار بازخوردی خوب برای کسب و کارتان داشته باشید.

کارت ویزیت از چه جنس و در چه سایزهایی تولید می شود؟

مشتری معمولا کارت ویزی را درون کیف یا جیب خود نگهداری می کند پس بهتر است برای جنس و کیفیت آن حساس باشید. کارت ویزیت ها معمولا در چندین جنس خاص تولید می شوند که عبارتند از:

کارت ویزیت های سلفونی:

این نوع معمول ترین کارت ویزیت به شمار می رود و از گذشته انتخاب بسیاری از افراد بوده، این جنس از کارت ویزیت در دو مدل مات و براق طراحی و چاپ می شود.

کارت ویزیت های لمینت:

این جنس از کارت ویزیت ضخیم تر از مدل سلفونی است. و در مدل های مات، براق، مخملی و ساده چاپ می شود. این مدل کارت ویزیت استحکام بیشتری دارد و به آسانی خم نمیشود.

کارت ویزیت پارچه ای یا کتان:

همان طور که از اسم این مدل کارت ها مشخص است از جنس پارچه اند و به آسانی خم یا تا می شوند اما امکان پاره شده نیز وجود دارد.

کارت ویزیت شیشه:

کارت های ویزیت شیشه ای از طلق درست می شوند و مانند شیشه شفاف و زیباست.

کارت ویزیت چوب یا فلز:

این مدل از کارت های ویزیت به تازگی وارد این عرصه شده اند و از قیمت بالاتری نسبت به بقیه مدل ها به دلیل طراحی خاص و سختی که دارند، برخوردارند.

استفاده از کدام از جنس ها کاملا بسته به سلیقه و میزان هزینه ایست که شما میخواهید انجام دهید.

تمامی جنس های بالا در اندازه و سایز های متفاوت قابل طراحی و چاپ هستند.

متداول ترین سایز طراحی کارت ویزیت خاص 6*9 و 6*6 و 5.5*8.5 است که با توجه به سلیقه و نیاز مشتری قابل طراحی خواهد بود.

البته لازم به ذکر است که می توان کارت ویزیت را در شکل ها و ابعاد دیگر نیز سفارش داد.

کارت ویزیت از چه جنس و در چه سایزهایی تولید می شود؟

 

بهترین رنگ برای داشتن کارت ویزیتی خاص کدام است؟

در اولین نگاه به کارت ویزیت، رنگ ها و ترکیب آن ها با یکدیگر به چشم می خورد. پس انتخاب رنگ درست و متناسب با هدف شما امری بسیار مهم است.

برای این انتخاب بهترین کار شناخت بهتر و بیشتر رنگ هاست، زیرا هر رنگ حسی خاص را ایجاد می کند و بیانگر مسئله ای خاص است.

در انتخاب رنگ مناسب برای کارت ویزیت زیبایی شناختی و همچنین درک تئوری رنگ ها بسیار با اهمیت است. جالب است بدانید که هر رنگ به تنهایی نقش مهمی را ایفا می کند و جذاب و چشم نواز بودن کارت به انتخاب مکمل درست برای رنگ انتخابی شما وابسته است.

برای این موضوع ابتدا نقش هر رنگ را بیان می کنیم.

  • رنگ زرد نشان دهنده گرمی و خوشبین بودن است.
  • نارنجی رنگ خوشحالی و اعتماد به نفس شناخته شده است.
  • رنگ قرمز نشان شجاعت ،شهامت و نیروی جوانیست.
  • رنگ آبی نشان استقلال و قدرت در فرد است.
  • سبز نمایانگر آرامش و نمادی از سلامتی است.
  • رنگ خاکستری آرام و خنثی بودن را نشان میدهد.
  • رنگ مشکی علاوه بر قدرت، غم را نیز همراه دارد.
  • سفید نماد پاکی است.

حال انتخاب رنگ اصلی برایتان بسیار راحت شده و بهتر است برای رنگ های دیگر در کارت از رنگ مکمل رنگ اصلی و یا رنگ های هم خانواده آن استفاده شود تا زیبایی بصری بیشتری داشته باشد.

بهترین رنگ برای داشتن کارت ویزیتی خاص کدام است؟

مراحل طراحی کارت ویزیت خاص و زیبا

بعد از انتخاب رنگ و جنس کارت ویزیت حال نوبت به طراحی کارت ویزیت است.

اکنون که تصمیم به طراحی کارت ویزیت مرتبط با کسب و کار خود گرفته اید بهتر است با متخصصان این زمینه مشورت نمایید تا کارتی زیبا و جذاب برایتان طراحی نمایند.

برای آشنایی بیشتر با مراحل طراحی کارت ویزیت خاص و زیبای مخصوص به خود، این مراحل را برای شما بیان می کنیم.

در طراحی کارت ویزیت 3 مرحله دارای اهمیت است  و عبارتند از:

  • مرحله قبل از طراحی

سوالاتی که باید در این قسمت از کار به آن پاسخ داده شود.

  1. شما با داشتن کارت ویزیت به دنبال چه هدفی هستید و تلاش شما در این زمینه چگونه است؟
  2. مخاطب کسب و کار شما چه افرادی هستند؟
  3. با توجه به حرفه ی خود چه تعداد کارت نیاز دارید؟
  4. چه میزان بودجه ای برای این کار در نظر گرفته اید؟
  5. آیا ایده و لوگو و طراحی خاصی برای محصولات یا شرکت خود مد نظر دارید؟

پاسخ هوشمندانه به سوالات مطرح شده می تواند به تیم طراحی کمک کند تا طراحی کارت ویزیت در خور و شایسته ای را ارائه دهند.

  • مرحله طراحی

در این مرحله با انتخاب رنگ کارت و دادن مشخصات جهت طراحی و چاپ بر روی کارت چار چوب کارت مشخص شده و اصل طراحی انجام می گیرد.

  • مرحله چاپ و ارائه کارت ویزیت

در آخرین مرحله که شامل چاپ کارت ویزیت و رفع ایرادات می باشد تاییدیه نهایی انجام شده و به تعداد مورد نظر شما کارت چاپ شده و کار تحویل داده می شود.

برای داشتن کارت ویزیتی شیک و خلاقانه همکاران ما در کنارتان خواهند بود تا بهترین نتیجه را کسب نمایید.

 

طراحی کارت ویزیت خاص

فونت مناسب با کارت ویزیت شما چیست؟

برای داشتن کارت ویزیتی زیبا و جذاب، انتخاب فونت و رنگ بندی زیبا برای فونت بسیار مهم است. داشتن کنتراست میان رنگ فونت و زمینه اصلی کارت از مهم ترین عوامل جذابیت کارت است.

فونتی انتخاب کنید که خوانا و زیبا باشد. اندازه حروف و اعداد را نیز بسیار ریز یا بسیار درشت انتخاب نکنید.

دقت داشته باشید که مهم ترین ویژگی کارت خوانایی آن است. برای داشتن خوانایی بهتر می توانید از تضاد رنگی میان نوشته و زمینه استفاده کنید به عنوان مثال تضاد رنگ زرد و مشکی یا نارنجی و خاکستری می تواند بسیار زیبا و چشم نواز باشد. استفاده از یک رنگ به صورت کمرنگ وپررنگ نیز زیباست، مثل آبی کم رنگ برای زمینه و آبی پر رنگ برای نوشته زیبا و جذاب خواهد بود.

 

طراحی کارت ویزیت خاص

کلام آخر

حال که با تمامی مراحل طراحی و چاپ کارت ویزیت آشنا شدید بهتر است دست به کار شوید و خواسته و علایق خود از یک کارت ویزیت شیک و زیبا را یادداشت نمایید یا حتی اقدام به طراحی کارت ویزیت خاص کنید تا بتوانید در هنگام مراجعه به متخصص این کار با داشتن ایده های جذاب و همچنین نظرات طراح، کارت ویزیت درخور کسب و کارتان طراحی نمایید.

ما با ارائه بهترین ایده ها به صورت اینترنتی و حضوری، همراه شما خواهیم بود تا بهترین طرح را با بالاترین کیفیت داشته باشید.

بهتر است بدانید که از طریق اینترنت و به صورت آنلاین نیز می توانید ایده های خود را ما در میان بگذارید و با راهنمایی طراحان برتر ما، کارت ویزیت کسب و کار خود را با کمترین هزینه و در کوتاهترین زمان ممکن سفارش دهید و درب منزل و یا محل کار تحویل بگیرید. همچنی برای سفارش کارت ویزیت مشاغل ایرانی با ما تماس بگیرید.

 

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

1 دیدگاه در “مراحل طراحی کارت ویزیت خاص

  1. سعید گفت:

    ممنون از مطلبتون. قصد دارم برای تبلیغ خدمات لوله بازکنی برچسب برای در و دیوار، یک طرح جدید و متفاوت بزنم که با تبلیغ های رایج لوله بازکنی ها و چاه بازکنی ها فرق داشته باشه. اگر کسی ایده ای داره لطفا منو راهنمایی کنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *